Wednesday, December 16, 2009

Tahniah & Syabas Ahli Parlimen Ranau Datuk Siringan Gubat

Pemuda UMNO Ranau berasa bangga atas komitmen & tanggungjawab yang ditujukan oleh Ahli Parlimen Ranau kita, Datuk Siringan Gubat semasa menghadiri debaran seamsa meluluskan Budget 2010 di Dewan Rakyat pada 14 Disember, Isnin lepas.

Dalam meluluskan Budget 2010, kehadirian ahli Parlimen BN yang seramai 66 orang mendapat hanya kelebihan tiga undi berbanding pihak pembangkang iaitu dengan keputusan 66-63 melalui undian belah bahagian. Jika pembangkang berjaya ke atas keputusan pengundian, ini memungkinkan akan menyaksikan perubahan kerajaan.

Bayangkan jika tewas dalam undi ini kesannya kerajaan BN akan kehilangan kuasa sekiranya bajet itu tidak diluluskan oleh Dewan Rakyat, ini sudah pasti usaha untuk mentadbir kerajaan akan terbantut dan memberi impak yang besar kepada pembangunan dan ekonomi negara. Masa yang panjang diperlukan lagi untuk pembentangan budget seterusnya.

Menurut laporan media, perkara ini dikatakan sebagai satu gerakan terancang untuk ‘perangkap’ Ahli Parlimen BN agar tidak menyedari jumlah Ahli Parlimen pembangkang yang hadir agar mereka dapat menggunakan strategi "Undi Belah Bahagian" menggagalkan kelulusan Budget 2010.

Untuk cerita penuh disini


Syabas & tahniah sekali lagi YB Datuk Siringan Gubat, ahli Parlimen Ranau.

No comments:

Post a Comment

Instaforex