Friday, October 16, 2009

UMNO akan lebih ramai ahli muda

Ketua Pergerakan Pemuda, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, keputusan perwakilan memberi kuasa kepada Ketua Pemuda Cawangan untuk menerima dan mengesahkan keahlian amat bersesuaian memandangkan keahlian baru UMNO terdiri dari anak muda Melayu yang ingin bersama berjuang dalam parti.

“Perubahan yang telah dilaksanakan kepada perlembagaan parti akan menghak-upayakan Pemuda untuk mencapai KPI yang digariskan oleh Timbalan Presiden. Pemuda akan menganjurkan kursus untuk meningkatkan semangat dan kesedaran berpasukan di kalangan pimpinan Pemuda dalam usaha memenangi undi golongan muda.

“Kami juga bercadang menubuhkan satu war room Pemuda dengan skop khusus kepada strategi memenangi undi rakyat, khususnya undi orang muda di pilihanraya, baik Pilihanraya Umum mahupun Kecil,” tambahnya.

Khairy berkata berkata pendekatan terbaik untuk merapatkan diri dengan golongan muda ialah dengan menggunakan pelantar media yang kontemporari seperti saluran media baru, terutamanya internet.

”Parti kita harus se-generasi dan mempunyai menu dan selera yang sama dengan mereka seperti yang diamalkan sendiri oleh Presiden menerusi laman webnya, akaun twitter, facebook, youtube serta flickr,” katanya.

Ketua Pergerakan Puteri, Datuk Rosnah Rashid Shirlin pula dalam penggulungannya berkata, agenda utama Puteri ialah memasyarakatkan parti serta merakyatkan UMNO.

“Kami akan menggunakan pendekatan yang lebih sistematik dalam usaha meningkatkan keahlian dan antar a langkah utama ialah memperbanyakkan program yang membabitkan pelajar IPTA dan IPTS. Selain itu Puteri juga akan memberi fokus kepada usaha meningkatkan pengetahuan dalam perang psikologi dan menambahkan pusat latihan kepada ahli,” katanya.

Sementara itu Ketua Pergerakan Wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, berkata, keputusan perwakilan menerima pindaan perlembagaan bagi mengarusperdanakan kepimpinan wanita telah menbuka satu lembaran baru.

“Kami berjanji akan membekalkan diri dengan peningkatan kepakaran, ilmu, keyakinan, jati diri, integriti, fokus dan berdisplin untuk mengorak langkah dan mendidik generasi yang berkualiti untuk berjuang habis-habisan ke arah kemenangan pilihanraya ke-13

Sumber: Agenda Daily

No comments:

Post a Comment

Instaforex