Wednesday, July 15, 2009

Pentadbiran awam berkesan akan perjelas konsep 1Malaysia

Sumber: New Sabah Times

ALOR SETAR: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata peranan pentadbiran awam yang berkesan, responsif, luwes dan berani berubah akan membantu memperjelaskan konsep 1Malaysia.

Perdana Menteri gembira kerana inisiatif modenisasi dalam pentadbiran awam sejak mengambil alih kepimpinan negara telah mendapat sokongan dan kerjasama padu daripada barisan kepimpinan tertinggi perkhidmatan awam.

Berucap pada majlis perasmian Kompleks Pentadbiran Kerajaan Persekutuan Bandar Mu’adzam Shah, Anak Bukit di sini kelmarin, beliau berkata modenisasi itu bukanlah bersifat “top down”, sebaliknya membabitkan gabung jalin semua segmen perkhidmatan awam bermula dengan pimpinan atasan.

Sultan Kedah Tuanku Alhaj Abdul Halim Mu’adzam Shah merasmikan kompleks berharga RM270 juta itu yang terletak di atas tapak seluas 16.1 hektar.

Najib berkata proses modenisasi itu bukan sahaja membabitkan paradigma tetapi juga struktural yang mana perkhidmatan awam itu perlu sesuai dengan pencapaian negara pada alaf baru.

“Sebagai penjawat awam, produktiviti dan kualiti perkhidmatan perlu diutamakan. Saya amat percaya produktiviti yang digabungkan bersama kreativiti dan inovasi mampu melonjakkan kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan awam,” katanya.

Perdana Menteri berharap anggota-anggota perkhidmatan awam menggunakan dan menjaga kemudahan dengan penuh berintegriti serta mengutamakan keberhasilan mutu kerja.

Ikuti info lanjut sini


No comments:

Post a Comment

Instaforex