Saturday, July 4, 2009

Program Mega Konvoi Dakwah Bermotor 2009

Idea program ini dijalankan adalah untuk mengeratkan hubungan silaturahim sesama masyarakat Islam dan menarik minat golongan bukan Islam, mengisi masa lapang dan meningkatkan jati diri para belia, memberi pendedahan cara perlaksanaan solat selain di dalam surau mahupun masjid.
From Jun-July 2009

Program ini adalah atas kerjasama antara Pusat Latihan Islam Kundasang (PLIK), Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) cawangan Sabah, Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) yang bermula dari Masjid Kundasang hingga ke Kg Tontolob Liwan, Tambunan. Konvoi bermotor ini disertai seramai 260 orang, sepanjang perjalanan ini, peserta turut menziarai surau dan masjid, tazkirah tentang keperibadian belia, pelaksanaan solat, keindahan Islam serta penyampaian bantuan berupada bahan makanan kepada fakir miskin. Tempat-tempat tersebut adalah Masjid Pekan Ranau, Surau Kg Kinarasan, Masjid Kg Randangong, Surau Kg Langkau, Surau Kg Mompoit dan Surau Kg Tungou.



Objektif program ini adalah untuk memberi peluang kepada para belia Islam atau yang bari memeluk Islam untuk mengenali tentang keindahan Islam, memberi pendedahan dalam kerjasama berpasukan dan mengurangkan gejala sosial di kalangan belia.

No comments:

Post a Comment

Instaforex