Monday, December 8, 2008

Program Sukan Bola Sepak Mukim Perancangan



Aktiviti sukan telah berlangsung di Mukim Perancangan pada 6 Disember 2008 (Sabtu) bertempat di Padang SK Perancangan. Program ini telah dirasmikan oleh Naib Ketua Pemuda Bahagian Ranau, En Johari Suhaimin. Hadir bersama adalah AJK Pemuda UMNO Bahagian.

Program Sukan Bola Sepak 9 Sebelah adalah Anjuran bersama antara Klinik Kesihatan Perancangan & Pemuda Kg Perancangan merupakan satu program yang dilaksanakan Sempena menyambut Sambutan Hari Krismas 2008.

Sebanyak 13 buah pasukan dari sekitar mukim ini telah mengikut program sukan ini. Aktiviti ini seumpama ini dapat mengeratkan lagi hubungan antara belia-belia di kampung disamping dapat mencungkil bakat baru dan memupuk semangat kesukanan.

Jawatankuasa program ini terdiri daripada En Jasni Madadi Selaku Penasihat, En Jenisin Tambi sebagai Pengerusi penganjur. Turut menghadiri program ini adalah para pemimpin kampung dan belia-belia dari kampung-kampung yang berdekatan.



Apa yang dimaklumkan disini juga, wakil Pemuda Perancangan ada memohon agar pihak agensi kerajaan yang berkenaan dapat mengambil berat agar Padang Pemainan Kg Perancangan yang ketika ini rosak dapat dibaiki segera agar kemudahan ini dapat digunakan secara kerap untuk perjalanan program sukan Kg Perancangan, dimana selama ini hanya ada sebuah Padang SK Perancangan yang digunakan.

No comments:

Post a Comment

Instaforex